Barns rättigheter engagerar Discoverys medarbetare under hemmajobbet

Under en medarbetardag deltog Discoverys medarbetare i en stegtävling och svarade på viktiga frågor om barns rättigheter. Samarbetet med Rädda Barnen var en extra morot som skapade engagemang bland medarbetarna.

Discovery Networks är vår globala partner sedan 2020 och i 38 länder världen över arbetar vi tillsammans för en mer jämlik värld. Discovery är linjärt det näst största kommersiella tv-huset i Sverige med bland annat Kanal 5, Eurosport och Discovery Channel i sitt utbud.

Rebecca Broni, business partner people and culture på Discovery, berättar att de tycker att det är viktigt att samarbeta med organisationer som gör världen till en bättre plats.

- Rädda Barnens viktiga uppdrag runt om i hela världen stämmer bra överens med Discovery som också har en global verksamhet. Det är viktigt att de organisationer vi samarbetar med jobbar med de frågor som vi känner är viktiga; hälsa, utbildning, trygghet och att skapa en bättre värld.

Vill ni också öka engagemanget hos medarbetarna?

Läs mer

Bidrar med tid och kunskap

I Sverige stöttar Discovery vårt arbete för att stärka engagemang, delaktighet och inflytande bland barn och unga i socioekonomiskt utsatta områden. Därtill kommer Discoverys anställda bidra med sin tid till våra verksamheter för barn och unga, till exempel genom att stötta unga i att skriva CV, lära ut intervjuteknik och inspirera till olika karriärsval.

- Det är viktigt för oss att vi kan ägna en del av vår arbetstid till att göra skillnad. Varje år spenderar vi många timmar och kronor på välgörande ändamål, säger Rebecca Broni.

Ökat engagemang under hemmajobbet

Under en medarbetardag deltog alla Discoverys medarbetare i en stegtävling och svarade på viktiga frågor om barns rättigheter. Rebecca Broni berättar att samarbetet med Rädda Barnen var en extra morot som skapade engagemang bland medarbetarna.

- Vi jobbar konstant med att våra medarbetare ska ha en hälsosam vardag även när man jobbar hemifrån genom att ha walk-and-talks, digitala träningspass och föreläsningar. Men när man dessutom lägger till en tävling för välgörande ändamål gav sig fler än vanligt iväg på en promenad för att samla in steg och pengar till Rädda Barnen.