H&M HOME: ”Vi ser ett stort värde i att belysa barns behov att trygghet”

Alla barn har rätt till trygghet och skydd. Därför samarbetar vi med H&M HOME, vars kollektion bidrar till vårt arbete med att ge en trygg barndom till barn som lever i krig och katastrofer.

Ida Lindahl, General Manager på H&M HOME, berättar om kampanjen med lekfullhet som tema.

- H&M HOME vill hjälpa till att skapa en magisk atmosfär som bjuder in till lek och skoj, för att främja det erbjuder vi allt från konfettiprydda tält, mjuka leksaker i form av varmkorv med bröd och glasstrut till förkläden, sängkläder och lekfulla morgonrockar till tårthattar, säger Ida Lindahl.

Årets globala kampanj är en utveckling från fjolårets kampanjsamarbete. H&M HOME ser flera värden i att samarbeta med Rädda Barnen, säger Ida Lindahl.

- Barn är framtiden, men är de som drabbas hårdast vid krig och andra katastrofer. Vi är stolta att samarbeta med en organisation som verkar för att göra världen och framtiden tryggare för alla barn.

H&M HOME stöttar arbete i krisdrabbade områden

10 procent av försäljningen går till Rädda Barnens arbete för barn i krisdrabbade områden runtom i världen. Stödet möjliggör bland annat att vi kan sätta uppbarnvänliga platser i krisområden, där barn kan få lite andrum från kaos och otrygghet och bara vara barn för en stund.

Och det finns mer att göra för fler. H&M HOME rekommenderar andra företag att ta större ansvar i frågorna.

- Vi är stolta att få vara med och synliggöra det arbete som Rädda Barnen gör och hjälpa till att ge fler barn en ljusare framtid, säger Ida Lindahl.

Utöver det som H&M Home redan bidrar till så engagerade de även sina medarbetare genom att ordna en energifylld basar på arbetsplatsen, där hela summan från initiativet går till vårt arbete att göra världen bättre för barn. Med produkter från egna sortimentet men också hempysslade saker, smaskiga bakverk, lotter och personlig träning med internt tennisproffs bidrog H&M Homes medarbetare till både medarbetarglädje och engagemang i Rädda Barnens verksamhet. 

Vill du veta mer om hur vi samarbetar med företag?

Läs mer