Digitalt Dialogforum i år
Som en del av vår digitala omställning till följd av coronapandemin så kommer vi hålla årets Dialogforum över Teams.
Det finns en utmaning i att hålla stora möten digitalt. Vi ber er om att vara ute i god tid innan mötena börjar och koppla gärna upp i testlänkarna onsdagen den 6:e maj. Dessa länkar finns i underlaget ”Agenda Dialogforum”.
Vi gör vårt bästa för att det ska flyta på så smidigt som möjligt. Vi gör också vårt yttersta för att mötena ska vara så inkluderande som möjligt och att så många som möjligt ska få komma till tals, men vi ber också om överseende med att Digitala stormöten i Teams har begränsningar som vi inte kan förbise.
Det är därför viktigt att vi alla hjälps åt med att följa instruktionerna.
Till de som anmäler sig kommer det att inför helgen skickas ut ytterligare information om hur mötet rent praktiskt kommer gå till och hur vi som deltagare använder oss av de digitala verktygen.
För dig som inte är anmäld än, vänligen följ instruktionerna som ni ska ha fått från era regionkontor.
För praktisk hjälp med att koppla upp mot mötena så vänd dig till ditt Regionkontor. Om du har frågor kring innehållet så går det bra att maila vår - för årets Dialogforum - genererade mailadress: e15077ad.savethechildren.org@emea.teams.ms
Här finns information om Dialogforum den 9:e och 10:e maj.
1. Agenda för Dialogforum. Här finns en redogörelse för innehåll, lite praktiskt och agendan för de fyra olika mötena.
2. Teknik vid stora möten. Det här är saker som är bra att tänka på när man deltar vid ett stormöte i Teams.
3. Riksstyrelsens propositioner. Det här är inläsningsunderlaget inför Dialogforum. Fokusera särskilt på propositionerna 1 och 5, vilka Riksstyrelsen har valt att fokusera på i årets Dialogforum.